Tuesday 22 October 2013

SAJAK- Angananku

Aku seperti selalu
Meredah kabus sutra ini
Menguji kesetiaan dia
Yang bukan ke mana mana
Namun aku sengaja mengujinya
Tetapi banyak airmata yang tumpah
Sekadar memuaskan hati

Dia baik ...
seorang yang terlalu bererti
Membina salasilah cinta dan rinduhati
Dahulunya layu dan hampir mati
Saban hari disirami dibajai
Akhirnya berbunga kembali

Haruskah aku sedar diri
Sedang dia terlalu sukar dimiliki
Ada duri dan onak menanti
Jika hati yang kuturuti
Kupijak kulanggar pasti
Biar berdarah dan jadi saksi
Betapa aku ingin memiliki
Dari dulu masih berpaksi.
Tegak dan terus berdiri.

Wahai Bidadari......
Apa yang aku angankan
Dan apa yang aku hasratkan
Mungkin jadinya tak pasti
Sedang kau tak mampu
Memasuki angananku.

.......is

No comments:

Post a Comment