Thursday 17 October 2013

SAJAK-Taubat & Airmata


Ya Allah.....
Kudusnya malam ini
Memercikkan wudukku
Jadi saksi setiap titik pertemuan
Serta wajah suci nur muhammad

Ya Allah ...
layakkah aku di sini
Dengan hati dan jiwa
Terpalit dosa dan noda
Di atas tanah ini kurasa
tidak layak aku berbicara
Mungkin di liang lahat ini
Selayaknya aku berada

Ya Allah...
Ku gagahi juga menyantuni Zatmu
Agar aku sedar diri dan mengakui
Bahawa aku ini bukan siapa siapa
Telanjang aku tanpa kasihMu
Telanjang aku tanpa redhaMu

Ya Allah......
Aku datang kepadaMu
Dengan kalimah Tayyibah ini
Laailaahaillallah ...
Teriring Kalimah Taubat
Astaghfirullahiladzim...
Bersama mengalirnya Salsabila
Di kaki gunung Hud kesalan

Ya Allah...
Terimalah permata yang gugur ini
Sebagai pemadam api nerakaMu
Serta kedua dua telapak tangan ini
Sebagai perisai percikan bara bara
Jahannam.



....is

No comments:

Post a Comment